Religion, huvudvärk och en hel del mer...

Jag ber om ursäkt mina läsare. Skulle ju bloggat om religion efter gårdagens studiebesök men när jag kom hem blev det rakt ner i sängen och försökte sova bort min migrän :/ Ni som har migrän förstår vad jag snackar om ni andra kan ju knipa igen kakhålet:)

Men nu tänker i alla fall jag skriva om vad min bild av religion är och vad det betyder för mig. Jag avundas personer som tillhör en speciell religion och verkliggen tror på detta. Dessa människor måste kännas väldigt bekväma med sig själva och finna ett inre lugn det är min tanke. Jag är både döpt och konfirmerad och det står jag för och till viss del känner jag mig kristen. Men efter detta studiebesök skulle jag betrakta mig själv som Privatreligös. Privatreligösa brukar kallas för livstilssurfare som söker sin egen tillvaro. Just ordet livstilssurfare blev jag helt förälskad i. Jag tror på något och jag ber ibland men vet inte riktigt till vem eller varför det känns bara skönt och avslappnande.
Nog av den seriösa Kajsa som jag tror många inte känner till och nu till den lekfulla och skvallriga Kajsa.

Glömde att berätta när jag och Isabelle var och städade i söndags så stod jag i mina egna tankar och dammsög på kontoret. Jag skulle dra åt mig damsugan för att det skulle vara enklare så jag drar till och för sent inser jag att jag har snurrat in mig själv i damsugarsladden och åker rakt ner på kakelgolvet. Där låg jag på golvet och skrattade åt mig själv och hur duktig jag är på att göra mig själv illa haha Sprang såklart fort in till Isabelle och berättade om händelsen och hon skrattade med vill jag lova.
 
Nu till en annan rolig sak. Jag sitter på bussen påväg till skolan och alla som är i jämnhöjd med bussfönstrerna är ju lastbilsfönsterna som man brukar ju spana in en och annan gammal gubbe, NOT! Men så blir det iaf rödljus för både bussen och lastbilen. Jag tittar över på chaffisen och hör och häpna så sitter gubben där helt naken på sätet eller med väldigt små kalsonger:O nu har jag sätt två nakna gubbar på mindre än en månad vad är detta? Såg nämligen en naken man som var ute och seglade jolle när vi var på Sofias lantställe det var heller ingen trevlig syn. Så alla gubbar om det nu är några som läser min blogg. TA PÅ ER KALSONGER!

Nu har jag bloggat och skrivit klart uppsatsen så nu ska jag belöna mig själv med en stund framför tv:n


Glöm inte gå in på http://anincrediblemess.blogg.se/ och gratta min kusin som fyller 16 år idag <3


Kommentarer
Postat av: soffi

LANTSTÄLLE??? :O SOMMARSTÄLLE JUUUUUE!! :P haha

2008-08-19 @ 23:00:16
Postat av: Kajsa

haha det är la typ samma sak :P

2008-08-20 @ 12:10:10
Postat av: Julia

haha, kajsa.. ni där nere kan inte ha landställen eftersom ni bor på landet :P mahahhaha :D

2008-08-20 @ 13:06:40
URL: http://anincrediblemess.blogg.se/
Postat av: Anonym

Humor på hög nivå Julia ! Skämtarn ^^

2008-08-20 @ 16:51:57
Postat av: Jeppah

Helt rätt skrivet av Julia lol!

2008-08-20 @ 20:15:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0